Robert Zieliński

Czerwcowa wędrówka przez Beskid Żywiecki – Szlakem Przez Rysiankę, Boraczy Wierch i Halę Boraczą

Czerwiec to doskonały czas na piesze wycieczki w górach, a Beskid Żywiecki oferuje wiele malowniczych tras. W jednym z ciepłych czerwcowych dni postanowiliśmy wyruszyć na wędrówkę, która zapadła mi w pamięć. Nasza trasa prowadziła z Żabnicy przez Rysiankę, Halę Lipowską, Boraczy Wierch, Redykalny Wierch i Halę Boraczą. Dodatkowym punktem programu była wizyta w schronie bojowym Wyrwidąb w Węgierskiej Górce.

Cudowna Pogoda i Zapierające dech w Piersiach Widoki

Nasz dzień rozpoczął się wczesnym rankiem w urokliwej miejscowości Żabnica. Już na starcie wiedzieliśmy, że czeka nas niezapomniana przygoda, ponieważ czerwcowe niebo rozświetliło nas promieniami słońca. Piękna pogoda towarzyszyła nam przez całą wycieczkę, co pozwoliło nam cieszyć się niesamowitymi widokami Beskidu Żywieckiego.

Najbardziej zapadający w pamięć był widok z Rysianki. Roztaczały się z tamtąd widoki, które zapierały dech w piersiach. Bez trudu można było dostrzec wiele pasm górskich, pięknie prezentujący się Worek Raczański, Tatry oraz majestatyczna Babia Góra. To było miejsce, w którym chwile oddechu przy przyjemnym szumie wiatru stawały się niezapomnianym przeżyciem.

Świetnie Oznakowany i Widokowy Szlak

Po przepięknej Rysiance ruszyliśmy w kierunku Hali Lipowskiej, aby rozpocząć etap wędrówki przez Boraczy Wierch i Redykalny Wierch. Ten fragment szlaku okazał się nie tylko ekscytujący, ale także łatwy i bardzo widokowy.

Hala Boracza okazała się wspaniałym miejscem na przerwę, gdzie mogliśmy zregenerować siły i nacieszyć się pięknem przyrody. Zachwycaliśmy się łąkami, kwitnącymi kwiatami i śpiewem ptaków.

Schroniska Turystyczne na Szlaku

Na naszej trasie mieliśmy także okazję skorzystać z uroków schronisk turystycznych. Rysianka, Hala Lipowska i Hala Boracza oferują nie tylko możliwość odpoczynku, ale także pyszne dania i napoje, które zrekompensowały nasz wysiłek. To idealne miejsca, aby wypełnić brzuch energią, zregenerować siły oraz cieszyć się przyjemnym towarzystwem innych turystów.

Schron Bojowy Wyrwidąb – Podróż w Czasie

Na zakończenie naszej wycieczki odwiedziliśmy schron bojowy Wyrwidąb w Węgierskiej Górce. To miejsce przypomina nam o tragicznych wydarzeniach II wojny światowej i pozwala odkryć tajemnice tamtych czasów. To podróż w czasie, która pozwala nam docenić spokój i wolność, które obecnie cieszymy się w tej pięknej części Polski.

Czerwcowy dzień spędzony w Beskidzie Żywieckim był dla nas niezapomniany. Przyjemność z wspinaczki, zapierające dech w piersiach widoki, możliwość wizyty w schroniskach turystycznych oraz bardzo widokowy fragment szlaku między Rysianką a Halą Boraczą sprawiły, że ta wędrówka na zawsze pozostanie w naszych sercach. Beskid Żywiecki to nie tylko piękna przyroda, ale także historia i kultura, które czekają na odkrycie. Polecam tę trasę każdemu, kto pragnie przeżyć niezapomniane chwile na szlaku i poznać uroki Beskidu Żywieckiego.

O mnie

Robert Zieliński

Przewodnik Górski Beskidzki, Międzynarodowy Przewodnik Górski UIMLA, pilot wycieczek

Drogi Górołazie! Z największa przyjemnością zapraszam Cię do mojego Przewodnickiego Świata gdzie spotykają się miłość do gór i praca. W satysfakcjonujący dla mnie sposób łączę pasję z tak zwaną rutyną zawodową. Nie ma to jednak nic wspólnego z nudą i pokażę Ci że góry to nie tylko szczyty, ale także historie z nimi związane.